Общинските съветници от „Възраждане“ предлагат изграждането на нови велоалеи във Варна

Общинските съветници от „Възраждане“ предлагат изграждането на нови велоалеи във Варна

Групата на общинските съветници от „Възраждане“ към ОбС – Варна предлагат изграждането на нови велоалеи в града, стана ясно на пресконференция на „Възраждане“ в морската столица.  В нея участваха зам.-председателт на ОбС – Николай Костадинов, общинските съветници Георги Георгиев, Юлиян Губатов и Дилян Григоров, а така също и Евгений Балев, председател на велоклуб „Спартак“ и член на Общинска комисия по безопасност на движението в общински съвет Варна.

Основният мотив за внасянето на това предложение е факта, че велотранспорта в град Варна е средство за сигурно и бързо придвижване на гражданите и гостите на града, използването на алтернативни средства като велосипеди, тротинетки и други съвременни едноколесни и двуколесни превозни средства би се стимулирало с доизграждане на веломрежата в града и подобряване на състоянието на съществуващата такава.

Общинският съветник Георги Георгиев посочи, че към момента в града липсват около 65% от нужните велоалеи.

„Велоалеите, които предлагаме да бъдат изградени ще обслужат най- спешните и най – труднодостъпните места в града, дори там където липсва градски транспорт“, заяви Георгиев.

Сборът на всички нови велоалеи е 40,9 км 

Евгений Балев допълни, че първото трасе ще бъде от кв. „Владиславово“ – Приморски парк.

Има  предвидена велоалея и за бърз достъп от кв. Владиславово до Западна промишлена зона (ЗПЗ),  ЖП Гара, Приморски парк, Градски плаж.

„Тази велоалея е предвидена да свърже велоалеята на бул. „Януш Хуняди“ с нова велоалея по бул. „Атанас Москов“ ,достигайки до ул. Девня, където по цялото протежение на езерният път ще стигне до ЖП Гара, след което и до входа на Приморски парк“, обясни Балев и  посочи връзките, които прави трасето  с други велоалеи са:

-с Янош Хуняди през Сливница (нова)

– с Владислав (нова)

– с Владислав през Пеячевич (нова)

– с Левски (изградена)

– с Владислав през Христо Ботев (нова)

– с пешеходна зона (изградена)

– с Преслав (изградена)

Дилян Григоров даде информация за второто трасе, което ще бъде от кв. „Аспарухово“ до центъра на Варна. 

„Второто трасе е кв. Аспарухово – Център. Велоалея предвидена за бърз и безопасен достъп от кв. Аспарухово до централната част на града. Много значима се явява велоалеята свързваща южната част на града със северната.

Единственият начин да се изгради велоалея е като тя се предвиди в проекта за ремонт на Аспарухов мост в сътрудничество с Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Излизайки от мостовото съоръжение алеята ще продължи по бул. „Христо Ботев“ , достигайки централната част на града. Следващото трасе е Приморски парк. Тази алея има за цел да въведе ред с движението в парка както и да свърже други трасета. С оглед на статута на парка както и на зачестилите инциденти с пешеходци в парка , сме предвидили тази велоалея да преминава изцяло в периферната част на парка.

По този начин ще спрем сегашният хаос с безразборно движещи се тротинетки и велосипеди, смущаващи отпочиващите в парка. Начало Басейн Юлиян Ненов – край светофар Почивка“

Според Евгени Балев  за да функционира пълноценно веломрежата е необходимо да се изградят и следните връзки:

а) Връзка Елдом – Кръгово с Атанас Москов по бул. Владислав

б) Връзка Двете кули – бул. Сливница по бул. Република

в) Връзка Езерен път – кв. Победа по ул. Пеячевич и бул. Христо Смирненски

г) Връзка Приморски парк – ул. Железкова по бул. Вапцаров

д) Връзка училище Найден Геров – училище Васил Априлов по бул. Генерал Колев

е) Връзка ХЕИ – болница св. Марина по ул. Подвис и по бул. Христо Смирненски

В заключение общинският съветник от „Възраждане“ във Варна  Георги Георгиев коментира, че през годините нуждата от развиването на веломрежта се е проявявала многократно. Като необходимост от насърчаване на алтернативния транспорт, за да се подобри чистотата на въздуха, да се намалят вредните емисии, автомобилният трафик и за по-сигурна и безопасна среда на придвижване.

„По груба сметка за тази инвестиция ще са необходими около 8-9 милиона лева, което мисля, че не е непостижимо в името на това да сме по-здрави и да живеем в един по-чист град“, категорични са съветниците от „Възраждане“ в ОбС – Варна.

Актуално

„Възраждане“ иска среща със служебния министър на земеделието и храните по повод регламент, застрашаващ забраната за използване на стари и местни сортове семена

Евроначалниците са готови да пожертват още десетки хиляди украинци!

“Възраждане” е против изграждането на Фотоволтаични централи в индустриални паркове

След намесата на „Възраждане“ ученикът от НПМГ вече е в X клас

Петър Петров: Има съмнения за конфликт на интереси при преместването на институции след скандалното решение за сградата на ул.“Врабча“ 23.

Последвайте ни във вайбър и телеграм

Измъкнете се от цензурата и се информирайте директно от нас!