„2024 година ще бъде една от най -важните за бъдещето на БДЖ Пътнически Превози (БДЖ – ПП). По изискване на Европейския съюз българският пазар на БДЖ – ПП трябва да бъде отворен и за частни компании. От „Възраждане“ сме силно притеснени за тези намерения и считаме, че това ще бъде поредният удар срещу едно от най-важните държавни предприятия. Зад този акт стои скрита приватизация на държавната железница. Искам да подчертая, че в цял свят железопътният транспорт е един от предпочитаните поради бързината и безопасността, които той осигурява и точно поради тази причина той е печеливш в сравнение с българските железници. Ние считаме, че Министерството на транспорта трябва да защити повереното му дружество и да докаже, че държавата освен да унищожава своята собственост, може да заздрави и да развива дружеството.“, каза народният представител от „Възраждане“ и член на Комисията по транспорта Никола Димитров при среща с граждани.
Той припомни, че тази тема често е била повдигана от „Възраждане“, но управляващите са уверявали, че в тази посока няма предприети никакви действия. Първата стъпка обаче е факт – с внесения закон за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт внесен от Министерски съвет, се решават законовите пречки на частни оператори да превозват пътници.
„От Възраждане ще направим всичко възможно това намерение на „сглобката“ да не се случи, защото най – пострадалите ще бъдат българските граждани.“, допълни Никола Димитров.