Емил Янков: Кога ще започне изграждането на югоизточния лъч на Околовръстното шосе в град Пловдив 

На проведения миналия петък Парламентарен контрол, народният представител от “Възраждане”, Емил Янков зададе въпрос на министъра на регионалното развитие и благоустройството, във връзка с изграждането на югоизточния лъч на Околовръстното шосе в град Пловдив.

Вече няколко години се говори и, уж се работи по продължението на Околовръстното шосе на Пловдив от кръговото движение на Асеновградско Шосе до пътен възел „Скобелева майка“. За строителството на югоизточния лъч има сключен договор от август 2022 г. на стойност 42 мил. лева с ДДС. От Агенция Пътна инфраструктура има становище, че при изпълнение на процедурата за съгласуване на проекта с национална компания „Железопътна инфраструктура“ проектните решения са променяни и допълвани многократно.

През същата 2022 година става ясно, че има отклонение от 42 см на пътния надлез над ЖП линиите, както и неточност при планирането на отводняването на бъдещето шосе.

Тепърва предстои да бъде издадено разрешително за пресичане на жп линиите и след това да се нанесат корекции в ПУП-ПП (Подробния устройствен план – парцеларен план).

Всичко това ще доведе до ново проектиране и забавяне на изпълнението, а цялата процедура в оптимистичен вариант се очаква да продължи около година”, посочи от парламентарната трибуна, народният представител от “Възраждане”, Емил Янков

Според него, това означава, че от сключването на договора за строителство до евентуалното начало на строителството ще са изминали, поне три години. При ускорените темпове на инфлация през този период и недобрите прогнози се очаква количествено стойностните сметки (КСС) на изпълнителя да не са актуални.

Възможно е, той да поиска по-голяма индексация от възможното, което може да доведе до нови преговори и нов договор, което ще доведе до допълнително забавяне на проекта.

“От такива действия страдат само жителите и гостите на град Пловдив, в тази връзка, въпросите, които искам да задам са : Докога институциите ще работят все едно другата не съществува? Имам предвид АПИ, МРРБ и НКЖИ.

Кога според вас ще започне реалното строителство на югоизточния лъч на Околовръстното шосе в Пловдив и кога ще бъде завършено? Има ли осигурено финансиране за евентуална индексация, предвид стария договор?” попита Емил Янков от парламентарната трибуна.

Министърът отговори, че ситуацията с Околовръстния път на Пловдив отразява лошото планиране на такъв тип проекти, като според него, основният проблем е, че този договорът за изпълнение е възложен,  без да има нито проектна готовност, нито Подробен устройствен план, което е изключително грешно решение, защото няма никакъв обозрим хоризонт, в който би могло да започне изпълнението, особено в период на галопираща инфлация, относно цената на строителните материали.

Министърът допълни, че държавните агенции, свързани с казуса единствено са водели кореспонденция помежду си, а не са се ангажирали да намерят решение на проблема.

След отговора на министъра, за пореден път, става ясно, че отговорните институции и агенции само си прехвърлят топката, а не правят нищо, за да решат реалните проблеми на гражданите и да обезпечат изграждането на един толкова важен инфраструктурен проект, който би облекчил прекалено натоварения трафик в града под тепетата.

Актуално

“Възраждане” – Лом : Проблемите на хората с увреждания са системно неглижирани от местната власт 

В Монтана ще има нова детска площадка и облагородени подлези, по предложение на “Възраждане” 

Даниел Петров: Гражданите на Беларус знаят, че техният глас е важен и масово гласуват