За прекратяване на дистанционното и разрешаване на присъственото обучение


Образователните експерти на Възраждане напомнят, че продължителното обучение в електронна среда води до драстично понижаване на качеството на образование и създава предпоставка за огромни пропуски в жизненоважни знания за учениците. "Ние от Възраждане сме категорично против продължаването на експер ...

За прекратяване на дистанционното  и разрешаване  на присъственото обучение

Образователните експерти на Възраждане напомнят, че продължителното обучение в електронна среда води до драстично понижаване на качеството на образование и създава предпоставка за огромни пропуски в жизненоважни знания за учениците.

"Ние от Възраждане сме категорично против продължаването на експериментите с психическото здраве и образованието на българските деца.Настояваме за прекратяване на дистанционното обучение и за възстановяване на присъственото обучение за всички ученици и класове. Нормализацията на учебния процес е наложаща и по мнение на много колеги от гилдията, които смятат онлайн обучението за неефективно. Възраждане е и против опитите на здравните власти и Министерството на образованието да оказват натиск върху учителите да се ваксинират, като предпоставят, че тяхната ваксинация е необходимо условие за връщането на присъствената форма на обучение. Това е натиск, а не свободен избор, както пропагандират здравните власти". - каза Димитър Пашев, учител и председател на Възраждане Казанлък 

Вече повече от два месеца продължава дистанционната форма на обучение в училищата, като това се отразява изключително негативно върху психологическото състояние и мотивацията на учениците да участват активно в образователния процес, което от своя страна води до големи пропуски в усвоените знания и заплашва учебната година да се превърне в изгубена за развитието на младите хора.

В средата на ноември от самото образователно министерство заявиха, че  „продължителното преминаване към онлайн обучение, пък било то и само за учениците от един клас или етап, води до десоциализация, снижена когнитивна ангажираност, повишена психическа тревожност и влошена двигателна активност. Това прави трайното преминаване на едни и същи ученици към онлайн обучение невъзможна и нежелана алтернатива и предполага динамичен и гъвкав подход при вземане на решения при преминаване към тази форма."

Въпреки това в края на миналата година Министерството на образованието издаде заповед, с която стана ясно, че дистанционното обучение за V-XII клас ще продължи до края на първия срок, като основният мотив е, че заповедта се издава поради необходимост от предприемане на мерки за ограничаване на разпространението на COVID-19 с цел осигуряване на живота и здравето на учениците, педагогическите специалисти и другите служители в училищата.

В началото на януари учениците от начален етап бяха върнати в присъствена форма на обучение и не бе отчетено повишаване на заболеваемостта от COVID-19. В същото време излязоха и изследвания, които поставиха под съмнение доколко училищата са огнище на зараза от COVID-19.

С приближаването на края на първия срок и началото на втория срок (04.02.2021 г.) се появиха множество „екзотични“ предложения от Министерството на здравеопазването и Министерството на образованието за формата и начина на обучение през втората половина на учебната година.  Преди дни здравният министър Костадин Ангелов съобщи, че при обучението има вероятност един клас да се дели на две, като една част от учениците са в клас, а другите следят всичко, случващо се в часа, пред таблета вкъщи. От своя страна от образователното министерство заявиха, че всички ученици ще се върнат поетапно в класните стаи, ако новият щам на коронавируса не повлияе и резултатите се запазят, а учителите се ваксинират. 

"Вчера, 26.01.2021 г., излезе заповед на министъра на здравеопазването, която удължава срока на въведените в страната временни противоепидемични мерки, считано от 1 февруари до 30 април. От заповедта става ясно, че от 4 февруари по график се допускат присъствените учебни занятия за учениците от 5-и до 12-и клас. Решението е за ротационен принцип на провеждане на учебните занятия, при който по график учениците от различните класове ще учат по две седмици присъствено и после ще преминават отново онлайн, заместени от следващите класове, което ще доведе до още повече стрес и дезорганизация на учебната дейност.", добавя Пашев.

 

ПРИСЪЕДИНИ СЕ!

България има нужда от вас, oт вашите сили, познания, воля и устрем!

СТАНИ ЧЛЕН СТАНИ СИМПАТИЗАНТ
Възраждане
ВРЕМЕ НИ Е ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ!
© Възраждане. Всички права запазени.
  Новини

Цели и програма

Личности

Речено – Сторено

За нас

Контакти

ТЪРСЕНЕ

СТАНИ ЧЛЕН
ПОДКРЕПИ НИ