Настояваме МОН да излезе с ясна позиция за започването на учебната година

      Родители на ученици, които са част от образователната система, се обединяват срещу мерките, постановени от МОН. Тяхното противопоставяне е обосновано в становището на Възраждане - eдинствената политическа организация в България, която е създадена от  граждани-доброволци, обединени от желанието за по-добър живот в Родината. (Кауза Възраждане - https://kauza.vazrazhdane.bg/)

Ние, родителите, се обединяваме срещу:

Задължителните маски, шлемове, ръкавици и други подобни където и да е в зоната на училището. Няма научнообосновано изследване, което да потвърждава недвусмислено, че което и да е от тези средства спира разпространението на Ковид-19. От друга страна, в интернет пространството вече излязоха немалко на брой изследвания, които доказват, че маските са вредни за здравето, тъй като водят до недостиг на кислород, бактериални инфекции и редица други проблеми.

Принудителното или задължителното тестване на деца със или без симптоми, както и на техните семейства и контактни лица. Според чл. 29 (2) от Конституцията на Република България "никой не може да бъде подлаган на медицински, научни или други опити без неговото доброволно писмено съгласие." Ние не сме съгласни "РЗИ да решава кой да бъде тестван", както съобщи д-р Иван Кокалов от НЗОК на 19.08.2020 г. по БНТ. Цитат: "Тези разпореждания за тестване на колективите, преподавателите, семействата и учениците, са за сметка на здравната каса, тъй като РЗИ ще ги разпореди."

Поставянето под карантина на цял клас при установяване на положителна проба. Ние считаме това за безсмислено и необосновано, защото децата контактуват с много други хора, освен със съучениците си. По тази логика трябва да бъдат поставени под карантина също така всички учители, родители, обслужващ и административен персонал и техните контактни лица. Поставянето под карантина на различни класове и учители по различно време ще предизвика хаос в учебния процес, както и в страната като цяло, тъй като родителите ще бъдат принудени да отсъстват от работа. В условията на настъпваща безпрецедентна икономическа криза подобни действия, които ще я задълбочат, трябва да имат много солидно основание.

Принудително налагане на социална дистанция или други нетипични и нехуманни мерки спрямо подрастващите. Децата контактуват интензивно едно с друго, както и с родители и други възрастни, повече от 4 месеца. Налагането на социална дистанция е не само нелогично, но и ненужно, като представлява заплаха за правилното психическо и социално развитие на подрастващите.

Задължителното измерване на температурата на входа на училището. Това ще забави стартирането на учебния процес и освен това е напълно ненужно.

Дезинфекцията на помещенията след всеки час. Дезинфекцията след всеки час ще има негативни последици за здравето на децата, особено на тези, които страдат от алергии или респираторни заболявания.

Блокове от часове с различна продължителност и различни по време междучасия за всеки клас. Продължителността на учебните часове за различните възрастови групи в образованието е определена на базата на проучвания относно физическите и психически особености на всяка отделна група. Предложенията за блокове от часове по 60-70 минути без почивка ще рефлектира негативно върху качеството на учебния процес (децата се изморяват, изнервят, не могат да се съсредоточат, имат нужда от раздвижване и т.н.) и върху физическото и емоционално състояние на подрастващите. Освен това училището е място, където децата освен да изучават факти и формули, трябва да придобият така важните за тях социални знания и умения. Това става именно чрез контакта и игрите с техни връстници, което се случва в междучасията. Ограничаването на контактите между деца в междучасията е безсмислено и самоцелно, тъй като те така или иначе се срещат и контактуват извън училището.

Лекции или други информативни инициативи за опасността и мерките при Ковид-19. Подобни информативни инициативи са не само ненужни (децата са подложени на информационни атаки от месец март 2020 год., така че знаят достатъчно за вируса и въведените мерки срещу разпространението му), но и опасни, тъй като насаждат ненужен страх у подрастващите. Освен това тези лекции ще отнемат време, което може да се използва за образоване на децата - основното предназначение и цел на училището.

Всяко училище и директор да решава самостоятелно как да организира дейностите по учебния процес. Това ще доведе до хаос, неяснота и несигурност, което ще има негативни последици не само за децата и учебния процес, но и за родителите, които ще трябва да съобразяват всички свои дейности, работа и заетост с мерките на училището. Какво се случва с родители, които имат деца в различни училища или в различни степени на образование? Те трябва да напуснат работа, за да се могат да са достатъчно гъвкави и да се нагаждат към различните мерки за всяко дете.

Ние, родителите, настояваме МОН да излезе с ясна и конкретна позиция за започването на учебната година - присъствено, като изрично изключи гореизброените мерки. Освен това считаме, че е редно да се предостави алтернатива за рисковите групи (деца и учители в риск или с влошено здравословно състояние), която да е неприсъствено обучение в самостоятелна или дистанционна форма. Ако исканията ни не бъдат взети под внимание, ще пристъпим към ефективни действия за бойкотиране на учебната година.

Най-четени

Платформа за управление на Възраждане – 2019

©2020 Движение „Възраждане“. Всички права запазени. | Реализация: www.iliyavalchev.com