България вече не е морска държава – гарантирано от ГЕРБ и ОП

Вече няколко дни, управляващите гузно мълчат за това, че страната ни е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци по Парижкия меморандум. Това е единственият легитимен международноправен документ, който дава на една държава статут на морска сила. Организацията има три списъка – черен, сив и бял, касаещи флаговете с висок, среден и нисък риск за корабоплаването. В края на юли, на сайта на международната морска организация се вижда, че името на страната ни липсва и в трите списъка.

Най-вероятната причина за изпадането на страната ни, според експертите е изключително намалелия брой кораби, плаващи под български флаг. За периода 2016-2018 г. в пристанищата на страните от меморандума са извършени 25 проверки на общо 13 кораба, плаващи под български флаг. Констатирани са 123 забележки, а веднъж е задържан и кораб за прекалено много нарушения.

Това е експертния поглед върху проблема. Ние от Възраждане обаче, смятаме че трябва да бъде дадена и недвусмислена политическа оценка на така създалата се ситуация, която считаме за задължителна с оглед преодоляването на положението, в което изпадна страната ни, както и поради необходимостта от поемането на политическа отговорност.

Нашата категорична позиция е, че отговорността за изпадането на страната ни от Парижкия меморандум, с което губим своя международен морски статут, а имиджът ни на морска страна е сериозно накърнен, лежи изцяло върху българската политическа класа, управлявала страната ни в последните 30 години. А конкретната причина, виждаме в абсолютно криминалната приватизационна сделка, с която Параходство „Български морски флот“, беше приватизирано през септември 2008 г. Когато, влезе в сила приватизационният договор за БМФ, който странно защо е удивително секретен, България притежаваше около 137 кораба за международно плаване. В рамките на следващите 10 г., капацитетът на дружеството бе значително орязан, поради това, че странно защо в приватизационният договор не е въведено изискването, освен запазване на определен брой личен състав и на определен тонаж, да бъде спазено и определено количество кораби под български флаг. Днес компанията разполага с не повече от 70 съда, което е два пъти по-малко от получените през 2008 г. от приватизаторите. Това, както и системно неупражнявания следприватизационен контрол от страна на всички правителства след 2008 г., са основните причина за това страната ни да изпадне от престижната международна организация. Не стига това, ами през миналата година, всички помним, как управляващата коалиция се опита по най-грозния и лобистки начин да променя закони, за да спести на приватизаторите братя Домусчиеви 40 млн. лева неустойка, поради неизпълнени клаузи по приватизационния договор за БМФ.

Скандалът е огромен, а отговорността е неизбежна. Рано или късно, ние от Възраждане ще се погрижим за това.

Най-четени

Платформа за управление на Възраждане – 2019

©2019 Движение „Възраждане“. Всички права запазени. | Реализация: www.iliyavalchev.com