Даниел Проданов: Учители, директори и синдикати подкрепят законопроекта ни за образованието, либералните „мислители“ са големият проблем

„От Възраждане предложихме три основни промени, свързани с наболели въпроси в образователната система последните години. Единият проблем касае началниците на регионалните управления по образованието и по конкретно критериите за техния избор. На тези постове често има фигури, които развалят реномето на системата. Само за няколко месеца бяха отстранени дисциплинарно такива началници в Пловдив, а в Стара Загора се стигна до там, че ГДБОП влезе в регионалното управление по образованието и към днешна дата предишния началник г-жа Димитрова е на свобода под гаранция.

В тази връзка ние сме предложили едно съвсем елементарно изискване от минимум осем години стаж по специалността, преди да може да вземеш този пост. Смятаме, че в момента е прекалено лесно да се правят политически назначения на тези ключови длъжности.“, каза от трибуната на Народното събрание (НС) народният представител от „Възраждане“ Даниел Проданов във връзка със ЗИД на Закона за предучилищното и училищно образование, внесен от парламентарната група.

Според него това предложение, като част от законопроекта, намира подкрепа в абсолютно всички възможни свързани организации, като се изключат някои НПО, които са против. Пълна подкрепа оказват Синдикат образование към КТ Подкрепа, Синдикат на българските учители, Независим учителски синдикат, както и двете големи директорски организации, които са оглавявани от Диян Стаматов и Асен Александров.

„Във втората част от законопроекта, споменаваме вече една по-скоро спорна политически тема, защото хората от страната на образованието са напълно съгласни с това изменение. Става въпрос да се върне възможността в трети и четвърти клас, да бъде повтаряна учебната година от учениците, които тотално не са се справили с учебния материал. По този въпрос имаме пълен консенсус в самото учителското съсловие, както и при директорите. Съответно специалистите в системата го подкрепят. А тези, които са против, нека пробват да преподават физика, история и химия на неграмотни деца, в шести клас примерно. Много ще се радвам да видя как става.“, каза още Даниел Проданов.

Третото предложение по законопроекта на „Взраждане“ е свързано с конкурсите за избор на училищен директор.

„Отново имаме пълна подкрепа на работодателските организации, директорските организации и също колегите от Комисията по образование казаха, че за тях тази възможност е положителна, а именно в конкурсите за избор на директор, съответното училище да има право да излъчи свой представител, който е излъчен от педагогическия съвет. Това ще повиши прозрачността на процесите и ще увеличи доверието в системата сред цялото българско общество.“, допълни Даниел Проданов.

Той каза още от трибуната, че либералните „мислители“ в образователната сфера са най-големия проблем.

„Този законопроект със сигурност ще се хареса много на изключително консервативните избиратели, които вас ви изпращат тук в парламента, но всеки сам преценя дали да се отнася идеологически и да робува на либерални клишета, когато става дума за българското образование.“, обърна се той към представителите на ДПС в залата.

В финала на изказването си Даниел Проданов каза, че е хубаво да си напомняме често, когато става дума за системата на българското образование в нейната начална степен, че тя е една от най-добрите в света според американското изследване PEARLS. Тя дава едни от най-добрите резултати все още според някои изследвания или поне е била повод за гордост и все още държи доста високо ниво.

„Затова трябва да се отнасяме изключително уважително към преподавателите в тази степен и да имаме много по-голямо доверие в тях. Аз лично като излязъл от тази професия съвсем наскоро, не бих посмял дори да си помисля да хвърля вината върху българските учители за това, че в определени райони, дали са квартали, дали са градове, или села, няма сериозно отношение към образованието, и това не бива да е етнически обосновано, но за съжаление много често е.“

 

След изказванията на народните представители, законопроектът на „Възраждане“ във връзка със ЗИД на Закона за предучилищното и училищно образование бе отхвърлен с 54 гласа „За“, 51 гласа „Против“ и 58 „Въздържал се“.

 

„Този законопроект беше внесен април миналата година, 9 месеца отлежава по стаите. Уважаеми български учители, директори и родители, обръщам се към вас с молба да  си дадете сметка какво е отношението към управляващата коалиция към образованието, щом бяха нужни цели 9 месеца, за да проведем в пленарна зала днешния дебат.“, добави Проданов.

Актуално

“Възраждане” – Лом : Проблемите на хората с увреждания са системно неглижирани от местната власт 

В Монтана ще има нова детска площадка и облагородени подлези, по предложение на “Възраждане” 

Даниел Петров: Гражданите на Беларус знаят, че техният глас е важен и масово гласуват